ויזה לארצות הברית

מוקד טלפוני למידע על הוצאת ויזה

11205953_xxlהליך הוצאת ויזה לארצות הברית כרוך בשלבים שונים, אותם יש לבצע על פי הספר אם מעוניינים שהכול יתבצע במהירות (יחסית) ותוך הגדלת הסיכויים לקבלת הויזה. ההליך כולל בתוכו לא מעט שלבים, חלקם מייגעים, לרבות מילוי טפסים, תשלום אגרה, קביעת תור בשגרירות וכמובן שגם הראיון האישי בשגרירות, לאחריו תתקבל התשובה האם הויזה מאושרת או נדחית.

החדשות הטובות הן שבמהלך השנים נכנסה הטכנולוגיה לתמונה, והקלה במעט את התהליך. אתר האינטרנט של השגרירות האמריקאית מאפשר לבצע לא מעט פעולות, ובכלל זה מילוי מקוון של הטפסים, תשלום אגרה, קביעת תור לראיון בשגרירות ועוד. אנחנו נתייחס במאמר הנוכחי ל"שחקן חיזוק" אחר בו מומלץ להיעזר, והוא המוקד הטלפוני למידע על הוצאת ויזה, המתופעל הן על ידי שגרירות ארצות הברית בישראל והן על ידי הקונסוליה הכללית של ארצות הברית בירושלים. אז איזה מידע ניתן לקבל בכל אחד מהם? ואיך פונים למוקדים?

המוקד הטלפוני של השגרירות

כידוע, השגרירות האמריקאית בישראל ממוקמת ברחוב הירקון בתל אביב, ונדרש להגיע אליה פעם אחת לפחות. המוקד הטלפוני של השגרירות, שמספרו 03-9058062, יכול לסייע לעומת זאת בכל השלבים של התהליך. זה מתחיל עם השלב הראשוני של מילוי טופס הבקשה לויזה (DS-160), שכאמור ניתן למלא בצורה מקוונת.

כאשר נתקלים בסעיף מסוים שאינו ברור (הטפסים הם בשפה אנגלית גבוהה), או שלא יודעים מה למלא בסעיף ספציפי, אנשי המוקד יוכלו לספק בוודאי תשובה מהירה. אנחנו ממליצים לכם לא למלא דבר מה בטפסים שאתם לא בטוחים לגביו, ולו מכיוון שכל טעות עלולה להביא לסירוב הבקשה לויזה, או לכל הפחות להארכת התהליך שגם כך לא בהכרח פשוט עבור כולם.

התשלום עבור אגרת הבקשה לויזה לארצות הברית נעשה באמצעות מערכת קביעת התורים או דואר ישראל, אם כי בכל שלב ניתן ליצור קשר עם מוקד הפניות של השגרירות במטרה לקבל מידע נוסף, לוודא שהתשלום התקבל וכיוצא בזה. מוקד התשלומים מאפשר לבצע את התשלום עצמו באמצעות מערכת טלפונית אוטומטית, תוך הכנסת פרטי כרטיס האשראי הרלוונטי.

את קביעת הראיון האישי בשגרירות, הנדרש לאחר תשלום האגרה, אפשר לעשות גם כן באמצעות המוקד הטלפוני. שימו לב שגם כאשר מעוניינים לשנות את מועד הראיון האישי, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, המוקד הטלפוני של השגרירות הוא שיכול לסייע: למעשה, בפרק זמן של יום לפני מועד הראיון, זוהי האפשרות היחידה לבטל או לשנות את התאריך שלו (האינטרנט לא יכול לסייע לצורך זה). אם לא מגיעים לראיון בשגרירות, יש צורך ליצור קשר טלפוני עם אנשיה במטרה לנסות ולתאם מועד לראיון חדש.

המוקד הטלפוני של שגרירות ארצות הברית בישראל פועל בין השעות 8:00 עד 18:00 בימים ראשון עד חמישי. מספר הטלפון ליצירת קשר עם המוקד מארצות הברית הוא 703-4392342+.

המוקד הטלפוני הקונסוליה הכללית של ארצות הברית בישראל

תושבי ירושלים, עזה והגדה המערבית נדרשים לבצע את הליך הוצאת הויזה מול הקונסוליה הכללית של ארה"ב בישראל, הממוקמת בירושלים. גם היא מתפעלת מוקד טלפוני, שמספרו בישראל הוא 02-6304000, או בשיחה מארצות הברית 972-36304000. הבעיה העיקרית כאן היא ששיחות בענייני אשרות תיירות והגירה לא נענות בצורה טלפונית, אלא רק באמצעות דואר אלקטרוני (מסמכים ניתן לשלוח לקונסוליה באמצעות פקס, שמספרו 02-6304070).

הקונסוליה מעמידה עבור הזקוקים לכך מוקד חירום, אליו ניתן לפנות גם מעבר לשעות הפעילות שלה. המוקד, במספר 02-6227230, מטפל במקרים דחופים בלבד ולא עוסק בשאלות "שגרתיות" הנוגעות לחידוש דרכונים או לשירותים קונסולריים בסיסיים יותר.

Exit mobile version