ויזה לארצות הברית

סטודנטים – חופשת עבודה

חופשת עבודה סטודנטיםלימודים, ובפרט לימודים אקדמאיים או לימודים בקורסים מקצועיים מורכבים, יכולים להיות תהליך מתיש למדי. בנוסף, לימודים בהחלט יכולים להיות גם תענוג יקר, גם אם במקרים רבים זהו דבר חיוני לכל מי שרוצה להתקדם בחיים.

משום כך, אין להתפלא על כך שסטודנטים רבים מחפשים מקורות פרנסה ורבים גם מחפשים רעיונות טובים לחופשה. זאת ועוד, יש גם דרך שבה בוחרים כאשר רוצים לשלב בין חופשה לבין עבודה. חופשת עבודה, במיוחד בחו"ל, במדינות כמו ארצות הברית או אירופה, יכולה להיות דרך טובה מאוד לענות על הצורך במנוחה מנטלית ובהכנסה יפה.

ויזות לסטודנט העובד

לצד ברי מזל מעטים שלא חייבים לעבוד קשה בכדי לממן את הלימודים, מרבית הסטודנטים בארץ נושאים על גבם לכל הפחות חלק גדול מנטל המימון של הלימודים והמחייה. עבודה בארץ בזמן חופשה היא דבר מקובל אך אפשר בהחלט לבחור באפשרות של חופשת עבודה בחוץ לארץ, בזמנים שבהם המרצים הנכבדים יוצאים גם הם להפסקה מלימודים.

עבור סטודנט השואף לעבוד בחו"ל יש כמה דרכים לעשות זאת במידה ולא רוצים להסתבך. ניתן:

  1. להנפיק ויזת עבודה –  ויזת עבודה זוהי אשרת כניסה לארצות הברית (יש ויזות דומות גם למדינות אחרות). ניתן לעשות בה שימוש בכדי להתפרנס בסוגים שונים של משלוחי יד שנתאר בהמשך.
  2. להנפיק ויזת תייר –  ויזת תייר היא ויזה שקל יותר לקבל, אך יש לשים לב שעבודה על סמך ויזה כזאת נחשבת בדרך כלל לבלתי חוקית. יש מדינות כגון אוסטרליה שבהן גם תיירים יכולים לעבוד.
  3. להנפיק ויזה על סמך כישורים מיוחדים – מתאימה מאוד לבוגרי תואר שממשיכים לתואר שני או שלישי וכן לבעלי מיומנויות מיוחדות.
  4. להנפיק אשרה על סמך הזמנה של מעסיק אמריקאי – מתאים לבעלי קשרים או לכאלה שהוכיחו את נחיצותם למעסיק מסוים.

ויזת סטודנטים ללומדים בחו"ל

עבור אלה שמתכננים לימודים בחו"ל, בארצות הברית או באירופה למשל, יש אפשרות לעשות זאת בכפוף לויזה לסטודנטים. יש לדעת שבדרך כלל מתירות המדינות לסטודנטים זרים לעבוד הן בימי החופשה והן בתקופת הלימודים. חשוב לעשות זאת על פי הקריטריונים שקבעה כל מדינה. הגבלה קיימת בהיקף השעות המותר לפי שבוע או חודש. לעיתים יש גם מגבלות נוספות.

משלוחי יד אפשריים

עבודה במדינות שמעבר לים יכולה להיות חוויה של ממש. מקובל מאוד לשלב עבודה עם בילויים ועם אטרקציות שונות, בהתאם לאזור שבו מצליחים להשיג עבודה. משלוחי יד אפשריים ומקובלים עבור סטודנטים ישראלים שרוצים להרוויח יפה מעבר לים כוללים:

Exit mobile version